Wednesday, April 22, 2015

My First Bath


today i had my first bath. well, first one in my new pack. i did not feel like having one just today so i decided to make it bit complicated for J. first i tried to climb out from the bathtub. unfortunately it was sliding too much and i still cannot really jump up high especially not all wet and soapy. but the worse was to come yet. after the bath J said i h.a.v.e. to be hairblow dried. nonsense! she kept saying that i have a hair that needs special grooming attention and hairblow drying is part of it. i was decided  not to let that to happen. i fought with all my power. i bit. i was moving as much as i could. i even tried to choke! that worked at first as J thought i am really choking but she figured out it was just a trick i played on her and so she continued stubbornly to hairblow dry me. it was practicaly by the end of the whole process that i gave up. when it was all over i got lots of kisses and a treat. that part i liked.

dneska jsem se poprve koupal. tedy poprve co jsem v moji nove smecce. jenze zrovna dneska jsem tedy na koupani nemel vubec naladu! tak jsem se rozhodl, ze se jen tak nedam. nejdriv jsem chtel vylezt z vany mokry a namydleny, ale klouzalo mi to a takhle vysoko zatim skakat neumim. po koupani prislo jeste neco horsiho - FEN. fuj. J mi tvrdila, ze se musim vyfenovat, protoze mam nejakou extra srst a musime o ni dobre pecovat. takovy nesmysly. tak jsem se rozhodl branit. 
nejdriv jsem se vsemozne a vehemetne hrabal a kroutil. pak jsem kousal. pak jsem ze zoufalstvi predstiral, ze se dusim. nejdriv to zabralo. J vypnula tu hruzu a zkoumala me. tak jsem kuckal a kuckal, abych ji dokazal, ze me to fenovani docista zabije. ale prokoukla me. doslo ji, ze figluju a zase tu hruzu zapnula.az tesne pred koncem jsem to vzdal. kdyz bylo po vsem tak jsem dostal hodne pusinek a muj oblibeny piskutek.



for those who could think that i am ehmmm large ... 
no way. it is all just my beautiful hair 

jen tak pro ty, kterym bych se mohl zdat sirsich rozmeru ...
kdepak, to delaji vsechno moje krasne chlupy 





after having received the yumy treat

olizuji se po dobrem piskutku za odmenu


no no no! i will not smile now!
(after such a terrible experience)

ne a ne a ne, ted se usmivat nebudu!
(po takovem hroznem zazitku)